دستگاه فرز cnc چهار محور چیست و شرایط حرکتی آن به چه صورت است؟

cnc چهار محوره فرز چهار محور cnc دستگاه فرز چهار محور cnc cnc چهار محور

دستگاه فرز cnc چهار محور چیست و شرایط حرکتی آن به چه صورت است؟

cnc چهار محوره فرز چهار محور cnc دستگاه فرز چهار محور cnc cnc چهار محور


دستگاه فرز cnc چهار محور نسبت به سایر دستگاه های سی ان سی یک سر و گردن بالاتر است، اما در هر صورت نمی توان نقش تعداد محور در عملکرد آنها را نادیده گرفت. یک قانون کلی در دستگاههای سی ان سی بیان می کند که هرچه تعداد محور دستگاه بیشتر باشد، توانایی حرکتی آن بیشتر خواهد بود و می‌توان از آن برای برش های پیچیده تر استفاده کرد. بنابراین طبیعی است که دستگاههای چهار محوره نسبت به دستگاه های سه محور و دو محور در سطح بهتری باشد.

اما اگر می خواهید بدانید که دستگاه فرز cnc چهار محور چه قابلیت هایی دارد و شرایط حرکتی آن به چه صورت است، در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه فرز cnc چهار محور چیست؟
دستگاه فرز cnc چهار محور یک دستگاه سی ان سی است که از چهار محور متفاوت برای به حرکت در آوردن ابزار برشی استفاده می کند و تمامی حرکات آن تحت کنترل نرم افزار cnc قرار دارد. استفاده از چهار محور در این دستگاه به این معنی است که علاوه بر پوشش دادن سه محور اصلی مختصات دکارتی (XYZ) یک محور حرکتی ترکیبی هم دارد که از آن برای برش های پیچیده و خاص استفاده می کند و به نوعی دستگاه را تبدیل به یک ابزار قدرتمند می کند.

دستگاه های چهار محوره برای چه حوزه هایی مناسب هستند؟
با توجه به پوشش دادن محور های مختلف در این دستگاه‌ها، با قطعیت بالایی می توان ادعا کرد که دستگاه فرز cnc چهار محور در بیشتر صنایع تولیدی و قطعه سازی کاربرد دارد. این دستگاه از لحاظ سرعت عملکرد و همچنین از لحاظ کیفیت کار برتری محسوسی نسبت به دستگاه پرینتر سه بعدی دارد. هزینه تمام شده نهایی آنها هم نسبت به دستگاه های ۵ محور و ۶ محور هم کمتر است.

بنابراین معمولاً این دستگاه‌ها در بیشتر حوزه‌های صنعتی که نیاز به برش های سه بعدی پیچیده دارند قابل استفاده بوده و می توان از آن در صنعت قطعه سازی، تولید قطعات الکترونیکی، صنایع نظامی، حوزه های پزشکی و موارد مشابه استفاده کرد.

دستگاه فرز cnc چهار محور انتخاب ایده آلی برای کارگاه های خانگی و کارگاه های کوچک نیست، زیرا به عنوان یک دستگاه پیشرفته شناخته شده و معمولاً در حوزه های سبک تر توجیه اقتصادی ندارد. البته نمونه های رومیزی و کوچک آنها در بازار وجود دارد که شما می توانید با قیمت ارزان‌تر آن‌ها را پیدا کنید.
منبع:امیرصنعت

بایگانی

این یک صفحه مستقل آزمایشی است که به زودی توسط نویسنده این وبلاگ، تکمیل یا حذف خواهد شد.

اگر شما نویسنده‌ی این وبلاگ هستید، برای حذف یا ویرایش این صفحه، از طریق مرکز مدیریت وبلاگ خود کافی است در منوی سمت راست به بخش انتشار رفته و بخش صفحات مستقل را انتخاب کنید.

صفحات مستقل جدا از مطالب سایت هستند که همیشه در منوی بالای سایت نمایش داده می‌شوند. این صفحات معمولا برای اطلاعات کلی در مورد سایت مثل «درباره ما»، «تماس با ما»، «فهرست» یا «نظرات شما» مفید هستند.

ارسال نظر به صورت پیش‌فرض برای صفحات مستقل غیر فعال است، اما می‌توانید آن را فعال کنید.

ضمنا برای ایجاد لینک مستقیم (به یک صفحه داخلی یا خارج سایت) در منوی بالای سایت، از منوساز استفاده کنید. مثل لینک «سرآغاز» که به مطلب اول شما لینک شده است.

فهرست سایر خدمات و محصولات شرکت بیان نیز به شرح زیر می‌باشد:

وبلاگ بیان، صندوق بیان (فضای اختصاصی آپلود عکس و آپلود فایل)، ابر جستجوگر سلام، موتور جستجوی ایرانی زال، سرویس ایمیل فارسی و ایمیل ایرانی، خدمات امن سازی جهت کاربران و مدیران سایت‌ها، ترویج و آموزش برنامه نویسی حرفه ای از طریق برگزاری مسابقات برنامه نویسی و ...